Skip to content

Esiklaasi vahetus

Auto esiklaasi vahetus – kas kõikidel autodel samamoodi?

Sõna “vahetus” tähendab ju lihtsat protsessi? Võta üks ära ja pane teine asemele. Ometi on auto esiklaasi vahetus nii lihtne vaid väheste sõidukite puhul. Või saab seda öelda vaid spetsialist, kellel on aastate pikkune kogemus esiklaaside vahetusel. Uuemad autod evivad järjest enam lisavarustust alates vihmasensoritest kuni rajahoidjateni välja. Need tuleb alati uuesti kalibreerida. Seega auto esiklaasi vahetus hind sõltub väga palju auto lisavarustusest. Leiad meie lehelt lisaks esiklaasi vahetusele veel muud kasulikku lugemist.

Kuid ei saa ka öelda, et kui töös on vanem sõiduk, millel neid keerukaid lisavidinaid küljes pole, siis on esiklaasi vahetus kohe automaatselt lihtsam. Mõnel sõidukil on tülikas liistu või klaasikinnitus või vajab mõnd eritööriista. Igale sõidukile tuleb läheneda seetõttu erinevalt. Samuti on oluline, kas autol on kaskokindlustus või mitte. Kasko klaasivahetus on kliendile enamikel juhtudel tasuta. Loe siit lähemalt.

Pildil on klaasiprofid klaasi vahetuse ettevõtte numbrid, 10 aastat positiivset teenindust, 12400 vahetatus esiklaasi, 150 käsitletud kahjuavaldust, 2000 toonitud autot, 3000 esiklaasi laos kohe olemas

Klaasivahetus protsessid enne tööde alustamist.

Enne kui esiklaasi vahetust üldse alustada, kontrollitakse olenevalt sõidukist sellele paigaldatud lisavarustus. Eeskätt selleks, et vältida hilisemaid pretensioone näiteks vihmasensori töötamise üle. Kui see enne meie tööde alustamist töötab, siis töötab see ka pärast. Aga ka kõikvõimalikud “head-up displeid” ehk rajahoidjad saab kontrollida veakoodide lugemise abil.

Lisavarustuse puudumisel liigutakse edasi esimese etapi juurde. Katame kinni ka esiistmed ja rooli, esitiibadele paigaldatakse kaitsematid. Kui auto on väga porine, siis seda muidugi teha ei saa – oht on jätta pindadele kriimud. Hoolime sinu varast ja teeme tööd nii, et auto kere ega sisepinnad viga ei saaks.

Hakkame pihta ehk auto esiklaasi vahetuse esimene etapp.

Nüüd tuleb eemaldada klaasi ümbert kõik klaasi katvad detailid. Ettevaatlik tuleb olla metall, aga tegelikult ka plastist klambritega, vajadusel kõik välja vahetada. Klaasi ümber pole kellelgi eriti asja, seega tüüblid ja klambrid on kas roostetanud või murduvad halvemal juhul lihtsalt ära. Enamasti aga sellega muret pole. Edasi eemaldada kojamehed, vee deflektorid, katted, liistud ning salongist kõik, mis on klaasi küljes. Näiteks peegel, kaamerate iminapad jne.

Esiklaasi eemaldamine.

Auto esiklaaasid on tehasest auto kere külge liimitud. Ja see liim tuleb nüüd läbi lõigata nii, et viga ei saaks ükski kerepaneel ega ka näiteks sisudetail. Lõikamiseks on spetsiaalne nurganuga või siis trossisüsteem. Viimane kinnitatakse salongi seestpoolt, esiklaasi kumeruse tõttu külge sissepoole. Nurganoaga lähenetakse väljastpoolt. Kui klaasiliim on läbi lõigatud saabki esiklaasi oma kohalt ära võtta. Edasi leiab see tee ümbertöötlemisse.

Klaasi liim lõigatakse läbi pildil oleva nurga noaga.

Ongi kõik? Uus klaas liimiga külge ja sõitu?

Ei veel. Vanad liimi jäägid tuleb eemaldada, samuti mustus. Kui sõidukil on klaasi all pindmist roostet, siis kergematel juhtudel see eemaldatakse lihvimise teel. Keretöid me ei tee ja suurema rooste puhul tuleb pöörduda keretöökodade poole.
Tolmuimejaga eemaldatakse tekkinud jäägid. Pestakse liimitavad pinnad nii auto kerel kui uuel paigaldataval klaasil. Lisaks puhastame ka auto armatuurlaua. See on ideaalne aeg esiklaaasi vahetusel saada kätte mustus raskesti ligipääsetavast kohast.

Alles seejärel kui pinnad on puhastatud krunditakse spetsiaalse vahendiga liimitavad pinnad. Siin liigub eriarvamusi, et kui laia ala peaks kruntima. Meie teeme pigem suurema ala, kui minimaalse vajaliku. Miks? Kui klaas on niigi eest ära, siis milleks koonerdada?

Nüüd alustame esiklaasi paigaldusega?

Jah, just nii. Paigaldame liimi klaasile ja tõstame iminappasid kasutades uue klaasi omale kohale ning fikseerime selle. Mõnedel autodel on klaasi hoidmiseks juba tehasest fiksaatorid, mõnedel jällegi on need klaasi küljes ja mõnel pole üldse. Siis kasutame vana head maalriteipi, et klaas püsiks paigal. Ca 1h pärast on liim juba kuivanud ning võib autoga sõitu minna. Airbagiga autode puhul ca 2h kauem.

Peale auto esiklaasi vahetust.

Paigaldame kõik ära võetud detailid autole tagasi ja reguleerime kojamehed. Klaasipühkijad ehk rahvakeeli ka kojamehed soovitame alati peale klaasivahetust paigaldada uued. Miks? Kirjutame sellest ja miks nad üldse kriuksuma hakkavad lähemalt siin.

Kui klaasivahetus tehti autole, millel on jutu alguses mainitud lisaseadmed, siis nüüd kalibreerime need uuesti ära. Lõpetuseks puhastame vähemalt meie enda järel nende tööpindade ümbruse, kus viibisime. Näiteks esiistmed, juhi ja kõrvalistuja jalgeesised, armatuurlaua, klaas on juba tööde käigus seest ja väljast puhas. Selline see töö on. Meie jaoks imelihtne, sest omame selles üle 10-ne aastast kogemust.

Võta meiega ühendust.

Kui su auto vajab esiklaasi vahetust, siis helista meile või jäta oma kontakt ning auto number läbi vormi. Teeme sulle kiiresti pakkumise ja võib-olla saad auto klaasivahetusse tuua juba täna.

Kui sul on kasko kindlustus, siis kasko klaasivahetus on sinu jaoks veel lihtsam. Täida kodulehelt vorm või jäta oma kontaktid ning me võtame sinuga ise ühendust. Igaljuhul on suhtlus kindlustusega siis meie hooleks ja sinul on vaja vaid auto tuua. Peaasi, et sinul lihtsam oleks.

Võid mulle julgelt helistada numbril 5770 5111
Mul on klaasivahetuses kogemusi üle 15. aasta ning oskan vastata kõikidele su küsimustele,
mis puudutavad klaasivahetust, klaaside toonimist, täkke parandust või mõra peatamist.

Anvar Põder